الرئيسية > السؤال
السؤال
ما هو مفهوم الانتخابات و مسؤولية الناخب يوم النتخاب
ما هو مفهوم الانتخابات و مسؤولية الناخب يوم النتخاب
الانتخابات 8‏/3‏/2010 تم النشر بواسطة وسيلة.
الإجابات
1 من 1
طبعا مسؤولية الناخب انه يذهب ليعطى صوته لمن يستحق بس المشكله هى فى الحكومات يعنى كده كده احنا نعرف النتيجه من قبل ما يتم الانتخاب فكيف نذهب كده كده 99.9%
لذلك من وجهة نظرى ما يجب على الناخب يوم الانتخاب فى وطنا العربى ان يرفع علم اسود افضل
هتقولى كده يبقى انسان سلبى هقولك افضل من ان يذهب ويعطى للمزور شكل من اشكال الشرعيه
هتقولى طيب الحل هيكون كيف وكيف نتخلص من الحكام الديكتاتورين هقولك كما يقول المثل ليك يوم ياظالم ومن الاخر الافضل لو لقيت فرصه انك تذهب وتسافر الى اى مكان فى العالم يكون افضل من ان تعيش فى وطن كل شئ فيه متفرك

مواطن يكره صندوق الانتخاب العربى ويعشق الصندوق الاوربى النزيه
10‏/3‏/2010 تم النشر بواسطة بحار (البحار نور).
قد يهمك أيضًا
ما هو حكم ترشيح واحد قبطى فى الانتخابات
من هو المرشح الذي ستمنحه صوتك في الانتخابات الرئاسية؟
هل يمكن أن تشارك فى حماية الانتخابات المصرية من التزوير ؟
كيف تحقق الانتخابات مبدأ تقييد السلطه ?
سؤال الى حزب العدالة والتنمية المغربي
تسجيل الدخول
عرض إجابات Google في:: Mobile | كلاسيكي
©2014 Google - سياسة الخصوصية - مساعدة