الرئيسية > السؤال
السؤال
ازاي اكلم بنت كنت عارفها من زمان ؟
اولا انا مبعرفش اكلم اي بنت ثانيا ببقي مكسوف اوي لو فكرت اكلم ثالثا البنت اللي نفسي اكلمها معايا من الحضانة وكنا بنكلم بعض عادي لغاية تالتة ابتدائي وبعد كدة خلاص كأننا مكناش نعرف بعض انا عايز طريقة تخلليني اكلمها تاني لأن انا فعلا معدش عندي اصحاب خالص وياريت الموضوع يتاخد علي محمل الجد ...
الحب 18‏/2‏/2010 تم النشر بواسطة brave hart.
الإجابات
1 من 26
اوووووووووه وحشتني وحشتي شو عامله و كيفك وكيف احوالك؟؟
ههههههه لول

اهلا _اسمها_ كيفك يا الغالية صارلنا منزمان ما التقينا والله وحشتك كتيير
شو مسويا وش عاملة ..وكيف احوالك...وتذكرين لما كنا ندرس بالحضانة ...عن جد كانت ايام حوة وام تتنسا وهيييييييييك
كلام يجيب كلام
18‏/2‏/2010 تم النشر بواسطة assoum 1st3.
2 من 26
لو عرفت ان فى حد عاوز يكلم اختك ويفضل يحب فيها فى التليفون ؟؟

مالاترضاه لاختك لا ترضاه لبنات الناس

وربنا يهدينى ويهديك
18‏/2‏/2010 تم النشر بواسطة mohamad722.
3 من 26
بس هاي زميلتو وبس
18‏/2‏/2010 تم النشر بواسطة assoum 1st3.
4 من 26
بص يا حبيبى

اوعى تزعل يوم انك مابتعرفش تكلم بنات دا حاجه تشرف ....... تشرف ؟ ايوه تشرف جدا لان اولا ديننا بيقولنا لازم نبقى كدا

ثانيا عارف ان الولد اللى بيكلم دى وبهزر مع دى وعادى دا اول واحد مش مرتاح فى نفسه صدقنى .. حتى لو كنا شايفينه واد روش تمام

فى نفسه زعلان بس ماعتش قادر يتخلص من الموضوع ده ... وعارف كمان الولد اللى مش بيكلم بنات ولا بيهزر ولا كلام من ده البنات بتحترمه جدا جدا وبيبقى فى نظر اى بنت شاب محترم قوى بيقدر يسيطر على رغباته فى اى وقت وبيحكم عقله

والنبى صلى الله عليه وسلم قال الحياء لا يأتى الا بخير ... فكسوفك دا بيحسدك عليه ناس كتير وان كانوا بيقولولك انت معقد اوعى تسم كلامهم هما لازم يقولوا كدا عشان يبرروا موقفهم فاهمنى ؟؟

وكمان انت بتقولى دا السبب ان مش لى اصحاب اولاد ؟؟ ازاى ياعم دا مالوش دعوه بدا ... حاول تتكلم مع اصحابك وودهم

بس يكونوا اصحاب تمام مش اصحاب من اللى بالى بالك وهزر هزار كويس معاهم وانا ياعم عاوز ابقى صديقك وصاحبك .
18‏/2‏/2010 تم النشر بواسطة mohamad722.
5 من 26
نشكر أخانا محمد على النصيحة و نضيف عليه :

نفرض أنك كلمتها .......... ماذا ستربح من كل هذا ؟؟؟؟؟؟؟؟ طبعا لا شيء

حتى و إن قلت نتحابب و نتزوج فنحن نعرف كثيرون كان حبهم عفيفا و لم يتزوجوا لماذا ؟؟؟؟

لأنه حتى و إن كانت مشاعرهم صادقة فهي مبنية على ضلال و و كل ما بني على حرام فهو حرام
28‏/7‏/2010 تم النشر بواسطة AM1NE (AMINE ABDELLAH).
6 من 26
ياراجل عيب اختشى فى حد عايز يصاحب بنات عشان مش عارف يلاقى صديق رجل صللى على النبى كده وشوفلك ولد ابن ناس ومحترم وسيبك من اللى ف راسك
18‏/12‏/2010 تم النشر بواسطة أحمد نورالدين.
7 من 26
بص انت صعبان عليا انا بقى بعرف اكلم بنات ومش مكسوف من نفسى ولا عندى عقده ولا حاسس بذنب والمثل المصرى بيقول اللى عنده معزه يربطها لو اختى كدا هربطها .... شوف يابنى انت اول ما هتحاول تقرب منها هتلاقى نفسك طلعت قدامها او عملت اى حاجه بس صدقنى المهم جدا انك فعلا تاخد الدفعه وتوقفها وتتكلم معاها وهيا هتقف لانها برده مستغرباك انت مش بقيت بتكلمها ليه لان المفروض الكلام يبدا من الولد لو وقفتها ارغى فى اى حوار قولها انا عايز صوره الحضانه اللى كان فيها ميس كذا  او عايز كتاب القراءه بتاع تانيه ابتدائى او اى حاجه عملت موقف يضحك وانتوا صغيرين وشوف رد فعلها وطريقه ردها انت فى الوقت دا يامعلم هتجيب عرق من كل حته بس مش مشكله لو قالتلك ماشى وعندى قولها طيب ممكن رقم تليفونك علشان اشوفه اخده منك امتى ؟ لو قالت لا قولها انا اسف انى ازعجتك ووقفتك بس الكتاب دا او الحاجه اللى كنت بتسال عليها عليها دى مهمه ونفسك هيا تدور عليها لانها عندك اتقطعت ومش نافعه اى حاجه اسلك وياريت رقم تليفونك اسالك لما تدورى عليها لو قالتلك لا برده قولها على فكره انا بس حسيت انك ممكن تكونى محتفظه بيها علشان الايام الحلوه وانتى صغيره ومفيش مشكله وشكرا لذوق وياريت لو لقيتها تديها ورقه يبقى فيها رقم تليفونك ولاغينى باللى هيحصل
28‏/12‏/2010 تم النشر بواسطة بدون اسم.
8 من 26
ادخل الموضوع ده وانت تجد الحل
لماذا يخاف ادم من الزواج
http://www.sf7aty.com/vb/showthread.php?t=724&goto=newpost‏
21‏/1‏/2011 تم النشر بواسطة hanybarhoum.
9 من 26
ياعزيزتي ابحبك
5‏/2‏/2011 تم النشر بواسطة بدون اسم.
10 من 26
mohamad722
اجابته هي ماكنت اريد ان اقول
15‏/2‏/2011 تم النشر بواسطة المحتارة.
11 من 26
نظرا لطريقة سؤالك فأنت للاسف انت خجول و تحتاج الى الثقة بالنفس , واذا كنت تحبها فالحل : لكى تبدأ محادثة معها يجب ان تجد  صلة مشتركة بينكم تجعل الحديث طويلا , واهم شىء ان لاتفكر بما تريد ان تقوله حتى لاتضيع منك اى افكار او المحادثة , بل فكر بابداء الرأى والنقاش بايجابية وتكلم معها كما تتكلم مع اى شخص , واحذر عندما تنظر لها من ان تضحك لانها قد لاتستلطفك لان النظرات تكون حسب الموقف لان نظره الاعجاب تختلف من نظرة الحب , فحاول ان تنظر اليها بغرض الحب لان العين لاتكذب , والاهم من كل هذه الطرق هى ان تكون عندك طريقتك الخاصة بقلبك حتى تستطيع ان تعبر لها بصدق .
وبالتوفيق يا brave hart !
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته .
18‏/2‏/2011 تم النشر بواسطة egypt now (مـسـلـم و أفـتـخـر).
12 من 26
استغفر الله
2‏/3‏/2011 تم النشر بواسطة صايد الورود.
13 من 26
شرعا  حرام  و عيب   هل تريد ان تتزوجها  هل تريد ان تركبها  هل تريد ان تشمها  ان كانت احدى الكلمات  الموجوده فأنت فاسق ويجب ضربك وتكسير جسمك لأنك  اتيت لنشر الفواحش والمجون

ان كنت ماجن  فاسق   فأجلس في حجرتك وافعل ماشئت  نشر المجون والفسوق والكفر من الكبائر التي تزهق روحك عليها ياماجن اجلس في بيتكم ومارس مع من معكم هناك
2‏/3‏/2011 تم النشر بواسطة عباس شلنجي.
14 من 26
لاتكتب سخافات وفجور هنا فيوجد ضعاف ومطلقات وقحاب  يتعبون جدا
2‏/3‏/2011 تم النشر بواسطة عباس شلنجي.
15 من 26
اجلس مع امك ومارس على الطبيعه على شرط  الجلوس مع قطع كيبيل النت حتى لاتنشر الموبقات المحرمه
2‏/3‏/2011 تم النشر بواسطة عباس شلنجي.
16 من 26
بص انا اسمى احمد و نفسى ابقى صاحبك بجد ده اميلى الياهوو ضيفنى عندك و نتكلمahmed_gafaar20102002@yahoo.com  بس انا هنقولك نصيحه احسلك متكلمهاش دوقتى علشان ممكن يحصل اسباب متخلكوش تعرفوا تتجوزوا و انت كده فى نعمه كبيرة جدا
29‏/3‏/2011 تم النشر بواسطة ÊŁ ɱȧǥȊČ.
17 من 26
انابحبك بس مكنتش قادر اكلمك
8‏/5‏/2011 تم النشر بواسطة Hirtory-hadeer (Hadeer Hirtory).
18 من 26
انت ولد محترم
13‏/5‏/2011 تم النشر بواسطة kabo2015.
19 من 26
بص ياعم الحج  العبد لله كان زيك وسال واعمل ايه وفى الاخر  اتلقيت ده كلام وده كلام قوالت مع نفسى ايه الى هيحصل لو كلامته وى اليحصل يحصل وهى مره ومنعته ومعنتش بنكسف من اى حاجة وبخش فى وشى على طوال                
ومن الاخر الى عاوز يعمل حاجة وهو عاوز يعملها فعلا  هيعمل حتى لاو ايه ومفيش حاجة هتحصلك الخوف والخجل ده مبيسببش مضاعفات
1‏/6‏/2011 تم النشر بواسطة بدون اسم.
20 من 26
زكرها بموقف صار بينك وبينها زمان عشان تعرف انك مهتم فيها وهي بتحكي معك
19‏/6‏/2011 تم النشر بواسطة areen al najjar.
21 من 26
هاي شو هلوسة حلواه
24‏/6‏/2011 تم النشر بواسطة سايلنت كيلر (roo rooi).
22 من 26
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته  .............. ثلاث طرق سهلة جدا تكسبك حسنات كالجبال يالله نبدا ...

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1) اللهم اغفرللمسلمين والمسلمات والمومنين والمومنات الاحياء منهم والاموات . لك بكل مسلم ومسلمة حسنة
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
2) سبحان الله وبحمده , عدد خلقه , ورضا نفسه , وزنة عرشه , ومداد كلماته .
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
3) لااله الا الله عدد ماكان وعدد مايكون وعدد الحركات والسكون .
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

قلها وستكسب الملايين من الحسنات تجدها بانتضارك في الاخرة

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته .... ادعولي ولوالدي بالجنة وللمسلمين اجمعين وشكرا
5‏/9‏/2011 تم النشر بواسطة الدكتورطلال.
23 من 26
الاخ عباس شلنجي انت معقد جدا ولاتخرخ عقدك معنها اخرج من بينها
13‏/10‏/2011 تم النشر بواسطة الهلالى.
24 من 26
عادي طبيعي
27‏/2‏/2012 تم النشر بواسطة نجوله (منار احمد).
25 من 26
انا يا جماعه عاوز بجد اكلم وحده زى ما تقولو  كده حب حياتى كانت ادامى من ابتدائى وحتى الان مش عارف حتى اقولها ازيك 7 سنين مش عارف عدوا عليا ازاى شعور غريب صح لو حد كان مكانى هيعمل ايه يا ريت تردوا عليا علشان الاقى حل للمشكله دى ؟؟؟؟؟
27‏/3‏/2012 تم النشر بواسطة mido.mode (mohamed feroon).
26 من 26
قولها ممكن نتعرف بس اعتبر نفسك متعرفهاش أحسن لانك مش هتقدر توصفلها اى حاجه
1‏/5‏/2013 تم النشر بواسطة 13 سنه حب (إبراهيم الأسد).
قد يهمك أيضًا
محدش يخدمنى خدمة ويعرفنى كل حاجا عن طريقة التعامل مع البنات اكلمهم اذاى انا بتكسف اكلم بنت ويريت الرد كون من بنت
عاوز اكلم بنت ومش عارف اعمل ايه ؟
ازاي اكلم حد علي موبايله وهو في تركيا
انا عندي 13 سنة و بخاف اكلم بنت معجب بيها في حل ؟
تسجيل الدخول
عرض إجابات Google في:: Mobile | كلاسيكي
©2014 Google - سياسة الخصوصية - مساعدة