الرئيسية > السؤال
السؤال
هل شركة الاندلس للسياحه شركه نصابه؟
انا عمى من اسيوط وقامت الشركه بالاتصال به وابلغوه انه فاز بعمره مجانا ويجب عليه السفر لمقر الشركه بالمرج لاكمال الاجراءات
رقم الشركه 01128676579
العنوان 108 شارع المرج اعلى صيدليه الميدن الدور الثالث
الشركات | المنزل | Google إجابات | السياحة والسفر | الكمبيوتر والإنترنت 27‏/2‏/2012 تم النشر بواسطة بدون اسم.
الإجابات
1 من 26
يمقن شركة نصابة ويمقن لأ
27‏/2‏/2012 تم النشر بواسطة اسلام الحضري (ὁ Ἀλέξανδρος).
2 من 26
ممكن افظل اجابة
27‏/2‏/2012 تم النشر بواسطة noukrache.
3 من 26
والله يا اخي محدش بيفوز برحلات عمره بدون مايشترك  بمسابقه
خليه ياخذ باله
الاوضاع في مصر مش كويسه الايام دي
27‏/2‏/2012 تم النشر بواسطة zadest.
4 من 26
بصـــــــــــــى ... انا لسه حالا من شويهم كلمهم..شركة الاندلس للسياحه بالقاهره- الهرم- اول شارع التعاون- الدور التالت-عماره
202
انا بكتب العنوان علشان الي يجيله نفس العنوان دا ... بس والله كل الي قاريته انهم نصابين مش لاقي واحد علي النت يطمني ..
27‏/7‏/2012 تم النشر بواسطة بدون اسم.
5 من 26
http://ejabat.google.com/ejabat/thread?tid=636ebb35fa223ae6
11‏/10‏/2012 تم النشر بواسطة بدون اسم.
6 من 26
ايوه شركة نصابة و ليها فروع في الهرم و المهندسين و مبتديش اي هدايا كله نصب في نصب
10‏/11‏/2012 تم النشر بواسطة بدون اسم.
7 من 26
يبدو بالفعل أن هناك نصب وراء هذه الشركة، اتصلت بي اليوم شركة اسمها الأندلس للأجهزة الكهربائية، تعلمني بأن رقم تليفوني المنزلي قد فاز بأحد الأجهزة الكهربائية القيمة ودون مقابل، ومطلوب أن أذهب غدا إلى مقر الشركة لاستلام الجائزة، طبعا بما أنني الحمد لله أعرف جيدا أن الحداية لا تحدف كتاكيت فقد قررت البحث على النت لأجد هذه المشاركات.. جزاكم الله خيرا على هذا التحذير.
وإن كنت اتمنى أن أعرف كيفية نصبهم، وما يفعلونه معنا.
ملحوظة:
عنوان الشركة: 224 شارع الهرم محطة المطبعة أمام شعبان للملابس بجوار شارع ضياء.
رقم المحمول: 01146248318
22‏/11‏/2012 تم النشر بواسطة بدون اسم.
8 من 26
نداء
إلي جميع المصريين الشرفاء احترسوا احترسوا من شركة الأندلس للاستثمار العقاري والسياحي النصابة وعنوان فرعها الجديد: (فيلا 13 ميدان الجمهورية من شارع البطل أحمد عبد العزيز – المهندسين).
الهرم- اول شارع التعاون- الدور الثالث-عماره
202
اللي صاحبها حمادة محمود مصطفي إبراهيم من مواليد العجميين مركز ابشواي محافظة الفيوم ورقمه القومي 28203022301172وهو كان محبوس في أكثر من مائة محضر نصب في قسم الدقي وهو خرج علي ذمة التحقيق ليكمل عمليات النصب الممنهجة في (فيلا 13 ميدان من شارع الأحرار متفرع من شارع البطل أحمد عبد العزيز – المهندسين)و فرع جديد في الهرم سوف أحاول اعرف عنوانهم الجديد عشان ابلغ الناس بيه للأسف إحنا شعب مطحون في كل شئ والنصابين حوالينا في كل مكان لكن الله منتقم جبار
(( اللهم عليك بهم انك علي كل شئ قدير ))
واسألوا عن المحاضر في قسم الدقي حتي تعلموا كمية النصب البين الفرع الأول بقي كوم تراب من ساعة الزبون الغضبان ما ولع فيه والفرع الثاني هربوا منه وان شاء الله الفرع الثالث بعون الله سيكون مصيره مثل الفرع الأول واذهبوا مكان الفرع الأول اللي عنوانه 37 شارع الطائف من شارع السودان المهندسين وانتم تشوفوا بعينكم قي عامل ازاي والله العظيم بقي كوم تراب وعقبال الفرع الجديد إن شاء الله.
وقد قال رسول الله صلي الله عليه وسلم :
(( من رأي منكم منكرا ً فليغيره بيده فإن لم يستطع فبلسانه فإن لم يستطع فبقلبه وهذا أضعف الإيمان.))
صدق رسول الله صلي الله عليه وسلم. والله الموفق وهو السميع البصير.
فتفاجأ حين تذهب للمصيف بعدم وجود أي شاليهات بحجة أنها محجوزة.ثم لا تأخذ العقد النهائي إلا بعد طلوع الروح وحين يحين ميعاد أخذ المبالغ.  يتهربون منك بكل الوسائل حتي تضطر إلي بيع الشاليه لهم مرة ثانية.
ويا عيني لا حتطول أبيض ولا أسود في الآخر ففرعهم الأول حرقه زبون ومات أربع بنات والثاني تركوه والفرع الوحيد الذي يمارسون فيه مهنة النصب حاليا هو :
فيلا 13 ميدان الجمهورية من شارع الأحرار المتفرع من شارع البطل أحمد عبد العزيز المهندسين.
تليفوناتهم : 01287627779 - 01271033660 - 01270510255- 01127692103 - 01156385580 - 01125785382.
والله  العظيم أنا لا أبغي  غير مرضاة الله  في  هذا  البيان.
وهذا موقع اليوم السابع والوفد لتأكيد كلامي
http://www1.youm7.com/News.asp?NewsID=746480&SecID=203&IssueID=168
http://www.alwafd.org/حوادث-وقضايا/300533-10-متهمين-متورطين-فى-حريق-الأندلس-السياحية-بالدقى
http://www.dostor.org/الحوداث/حوادث/37698-ننفرد-بنشر-تحقيقات-النيابة-في-حرق-شركة-السياحة-بالدقي
1‏/12‏/2012 تم النشر بواسطة عبدالوهاب11.
9 من 26
اتصلوا بقريبي و قالوا كسبتوا تلاجه وعنوانهم224 شاع الهرم محطه المطبعه امام شعبان للملابس بجوار شارع ضياء  فاحزروا منهم
4‏/12‏/2012 تم النشر بواسطة margoshi.
10 من 26
نصابيييييييييييييييييييييييييييييين و عن تجربة
29‏/12‏/2012 تم النشر بواسطة بدون اسم (Ayman Mahmoud).
11 من 26
أرجو الحذر من هذه الشركة= نصابين
2‏/2‏/2013 تم النشر بواسطة بدون اسم.
12 من 26
نصابين والعنوان الجديد ليهم 3 مكرر ميدان لبنان بجوار كنتاكى
24‏/3‏/2013 تم النشر بواسطة بدون اسم.
13 من 26
نصابين وهذا هو الدليل


http://www1.youm7.com/News.asp?NewsID=746480&SecID=203&IssueID=168‏
3‏/4‏/2013 تم النشر بواسطة بدون اسم.
14 من 26
طيب يا جماعه النصب كاان في ايه بالضبط .. ؟؟
يعني كان في انهم مش بيطلعو الاسبوع اللي قالو عليه .. ولا النصب انهم مش بيدو العائد السنوي ( الإجار السنوي ) المتفق عليه ؟؟
6‏/4‏/2013 تم النشر بواسطة بدون اسم.
15 من 26
انا عايزة اعرف لية رقم التليفون بيتغير كل شوية والمكان كمان ؟
وهل هما نصابين قعلا ولا لا علشان هاروح استلم هديتي بكره حد يجاوبني بليزز
13‏/4‏/2013 تم النشر بواسطة بدون اسم (زهرة الحياة).
16 من 26
عنوان الشركة الصحيح 224 شارع الهرم و الشركة دى ميش موجودة فى داليل التيلفون يعنى ميش مسجلة تجارى شركة نصابة
هيكلموك و يقلولك كسبت معنا و دا   نصب
14‏/4‏/2013 تم النشر بواسطة بدون اسم.
17 من 26
انا برضو ياجماعه عمري ما وثقت فى حد يقولك كسبت هديه وربحت جايزه وعلى راي المثل واللى قالوه الحدايه مش بتحدف كتاكيت لكن اتصلت الشركه بيا وقالتلى كسبتى والكلام ده وطبعا انا ودن من طين وودن من عجين واتصلت عند والدى واختى ردت عليهم وخدت العنوان اللى هو ٣ ميدان لبنان عمارة كنتاكى وراحت وقالولها بعد يومين هتوصلك الهديه وفعلا جالها غساله هاف اتوماتيك ماركة فريش لكن طبعا قعدو عندهم فى الشركه من الساعه ١٠ الصبح لحد الساعه ٧ مساء يعرضو عليهم شقق وفيلات واراضى واسعار  بسيطه واقساط لمده طويله والقرع ده كله اللى يحسسك انه نصب ومتعاقدتش على اى شىء لكن فعلا بعد يومين راحتلها الغساله على البيت ونفس الموضوع حصل مع حماتى وجالها برضو غساله عشان كدا انا هروح اشوف غسالتى هههههههههههه يمكن يكون النصب فى العروض بتاعتهم يبقا احنا نطلع انصح منهم وناااااااخد ومانديش
17‏/4‏/2013 تم النشر بواسطة بدون اسم.
18 من 26
Use the link below to generate traffic and earn money 0.5$ for every unique visitor that clicks your link.
Good places to start posting your link are social websites like Facebook, Twitter, Google+, Youtube, forums, chat rooms, blogs, etc.
14‏/5‏/2013 تم النشر بواسطة mou7ammed.
19 من 26
لمن يريد إسترداد الأموال المنهوبة بواسطة الشركات التي تمارس النصب وأستحلال أموال الجمهور يمكنه الاتصال على:
مكتب الأستاذ المستشار عبدالحليم عبدالله عبد الحليم
والأستاذ مايكل كمال رياض
المحاميان
01224331903
01281670382
4‏/6‏/2013 تم النشر بواسطة بدون اسم.
20 من 26
يا جماعة الشركة دي مش نصب انا اتعاقدت معاهم وفعلا‘ جالي لاب توب وتلعط اسبوعين من الشركة وايضا‘ 3 ايام كل حاجة على حسابهم مسكن-اكل-شرب
19‏/9‏/2013 تم النشر بواسطة بدون اسم.
21 من 26
يا حيوانات دي شركه نصابه
24‏/10‏/2013 تم النشر بواسطة بدون اسم.
22 من 26
النصب انتشر بسبب غياب الدين
فكل انسان يستبيح اموال الاخر
بل الاخطر هو تجارة الاعضاء و الخطف
احذروا و لا تنجروا خلف النصابين
اذا اتصل بكم اى شخص و قال لكم لقد فزتم او كسبتم فاعلموا انه نصاااااااب
المهم
انا اعرف محامي خبرة و ضمير و محترم من المعادي بيكافح و يحارب النصابين و ده رقمه 01012451177   بالتوفيق
28‏/11‏/2013 تم النشر بواسطة بدون اسم.
23 من 26
احنا صحاب شركة الأندلس فى الهرم للأجهزة الكهربائية و دايما ناس تتصل بينا تقولنا ان احنا كلمناهم و قولنالهم انهم فازوا بجوايز و ده طبعا كدب لأن فى شركة تانية نصابة و مزيفة مش متسجلة فى الشهر العقارى اسمها الأندلس للسياحة بتكلم الناس وتقولهم انهم فازوا بجوايز و يبقوا يتصلوا بالشركة عشان يشوفوا هيستلموا الجايزة امتى يقوموا الناس متصلين بالدليل والدليل يديهم رقم شركتنا احنا و نحن نعلن عدم مسئوليتنا عن هذا كله و ندعو الجميع تحرى الدقة و الحذر لأن دول عبارة عن عصابة نصابة و ربنا يهديهم
3‏/12‏/2013 تم النشر بواسطة بدون اسم.
24 من 26
انا انهاردة اتصلو بيا  قالولي انت كسبتي جهاز كهربائي تلاجة اوغسالة او تليفزيون بس اولنا نستشير النت بردو اصل النت ده بلاوي كل فضيحة بس بصو انا ياما اتنصب عليا بس بعد كده اخذت درس انا بنصح كل واحد او واحدة بان اي يستشيرو النت علشان احنا النصب ورانا ورانا احنا الشعب المصري الغلبان المسكين يتضحك عليه في كل حاجة حتى في لبانة والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
30‏/1‏/2014 تم النشر بواسطة بدون اسم.
25 من 26
العنوان الجديد لشركة مصر الاندلس للسياحة لبداية النصب 9ش محمد اسماعيل من فريد السباعى
ت:01100918935 وبداية النصب اتصال يقولك مبروك رقم تليفونك كسب معانا اجهزة كهربائية وتشرفنا فى الشركة ومعاك زوجتك وصور البطاقات وفاتورة التليفون ولما تروح تلاقى اشكال غريبة من البشر ولا فى اجهزة ولا حاجة
21‏/2‏/2014 تم النشر بواسطة بدون اسم.
26 من 26
للمرة الرابعة .. القبض علي صاحب شركة "الأندلس " بتهمة النصب
كتب : محمود الجارجي وجيهان عبد العزيز الأربعاء 26-02-2014 17:10


النائب العام
للمرة الرابعة تمكنت مباحث شرطة الأثار والسياحية ومباحث الشركات بالتنسيق مع إدارة البحث الجنائي بالجيزة من إلقاء القبض علي صاحب شركة الأندلس للسياحة و12 موظفآ داخل مقر الشركة بتهمة النصب علي المواطنين والإستيلاء علي 25 مليون جنية عن طريق إعلانات وهمية في الجرائد والتليفزيون ، وتمكنوا من النصب علي 250 شخص في عدة محافظات .
2‏/3‏/2014 تم النشر بواسطة بدون اسم.
قد يهمك أيضًا
هل شركة الفوكس بكس شركه نصابه
هل شركه Qnet نصابه ؟
كيف اكسب مال وانا طالب ولا استطيع العمل
ماهي شركة النافورة هل هي نصابه
ربح المال من الانترنت
تسجيل الدخول
عرض إجابات Google في:: Mobile | كلاسيكي
©2014 Google - سياسة الخصوصية - مساعدة